وزیر آموزش و پرورش در سی‌و سومین جلسه شورای معاونان تاکید کرد:

آسیب‌شناسی و تقویت آزمون های «تیمز» و «پرلز»

وزیر آموزش و پرورش از ایجاد کارگروه بررسی، آسیب شناسی و  تقویت آزمون‌های تیمز و پرلز خبرداد.

به نقل از مركز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش در سی‌ و سومین جلسه شورای معاونان که عصر روزشنبه، یکم دی ماه در محل سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با توجه به اهمیت مسابقات جهانی «تیمز» و «پرلز»گفت: یکی از راه‌های قضاوت و بررسی سطح  کیفیت  آموزش و پرورش؛ آزمون‌های تیمز و پرلز هست. بنابراین ضرورت دارد تا کارگروهی در این زمینه تشکیل و نقشه راهی در این باره تدوین شود.  افزایش کیفیت سواد در مقطع ابتدایی یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های معاونت‌های مربوط باشد.

وی درباره تعدد بخشنامه‌های ارسالی به ادارات و مدارس ادامه داد: با توجه به تجربیات زیسته خودم، مستندسازی بخشنامه‌ها گاهی بسیار سخت و زمان‌براست. بنابراین ضروری است این مهم مورد تحلیل و ارزیابی قرار بگیرد تا با بررسی آن به نتیجه واحد جهت ساماندهی بخشنامه‌ها برسیم.

کاظمی به اقدام دیگر در خصوص ساماندهی بخشنامه‌ها اشاره کرد و افزود: می‌توان بخشنامه‌های ثابت و بخشنامه‌های مرتبط با احکام برنامه هفتم معاونت‌ها را در کتابچه‌ای، تدوین و برای سال آتی ارسال کرد.

وی با اشاره به اینکه کمیته مستندسازی بخشنامه‌ها نیازمند بازبینی فرایند مستندسازی است گفت: برخی از بخشنامه‌ها که جنبه اطلاع رسانی دارند قابل حذف هستند. بخشی دیگر از بخشنامه‌ها موردی هستند و با توجه به اقتضائات؛ نیازمند ارسال فوری و پیگیری هستند زیرا بار حقوقی و برخی بار مالی دارند .

کاظمی با تاکید بر ضرورت ایحاد درک مشترکی از برنامه‌های وزارتخانه بیان کرد: باید برنامه معاونت‌ها و سازمان مربوطه به سرعت ارائه شود تا با هم‌افزایی، کار در مسیر اصلی و درست پیش رود.  هر سازمان باید نظام مسائل را احصا کرده و با اولویت بندی؛ برنامه‌ها و سیاست‌های خود را اعلام کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ولادت حضرت فاطمه و جایگاه زنان گفت: وقتی سیره حضرت فاطمه را مرور می‌کنیم می‌بینم که در همه زمینه، این بانوی بزرگ بی‌بدیل و بی‌مانند بودند. یکی از ویژگی‌های ایشان انفاق است. در دفاع از حق با ایراد خطبه‌ها و نطق‌ها نام‌آور بودند. حضرت فاطمه (س)،  الگوی تمام عیار یک زن در نظام هستی است.